PhD in Sociology of Communication, Culture and Education at ISCTE-IUL (2005); Master in Communication, Culture and Information Technologies at ISCTE-IUL
Nuno Goulart Brandão
Bio
Bio
PhD in Sociology of Communication, Culture and Education at ISCTE-IUL (2005); Master in Communication, Culture and Information Technologies at ISCTE-IUL (2002); and with a Post-Graduation and Degree in Public Relations and Advertising from INP (1991). Author and co-author of several publications and scientific articles. University Professor since 1992, he is Assistant Professor at the Faculty of Human Sciences of Universidade Católica Portuguesa; since July 2019 he is coordinator of EPG - Graduate School and Advanced Training at FCH; and since October 2016, he has been a Research Member of CECC - Center for Studies in Communication and Culture at FCH, in the MEDTEC - Media, Technology and Contexts research line. His main research areas are focused on strategic communication and television studies. Represents FCH as a Founding Member in the activities of OCI - Observatory of Internal Communication and Corporate Identity. He was also a television professional for twenty years (1985-2004) at RTP where he held various positions and structure in areas such as production, directing, public relations, marketing and management of television programming, as well as being one of the general coordinators of the Fénix de restructuring of the Public Radio and Television Service operator in Portugal.
- Business Relations
- Communication and Digital Transformation
- Communication, Marketing and Advertising
- Communication, Marketing and Public Relations
- Cultural and Touristic Communication
- Journalism
- Media and Entertainment
- Programa Avançado em Alta Performance em Técnicas de Comunicação Oral
- Programa Avançado em Design de Serviços - Transformação e Inovação
- Programa Avançado em Jornalismo Televisivo
- Pós-Graduação em Comunicação e Criatividade Publicitária
- Pós-Graduação em Comunicação e Psicologia Positiva: Contributos Para o Bem-Estar nas Organizações
- Pós-Graduação em Comunicação e Public Affairs
- Pós-Graduação em Desenvolvimento Organizacional e Capacitação de Equipas e Pessoas
- Strategic Communication and Leadership
- Estudo Caso: Uma Organização Positiva, Boas Práticas
- Introdução ao Estudo do Jornalismo
- 7 - Design de Experiência
- A Dimensão Empresarial, o Papel da Comunicação Organizacional e a Comunicação Interna como Visão Estratégica nas Organizações
- Apresentação de Trabalhos Finais
- Apresentações dos Estudos de Caso
- Communication and Leadership
- Comportamento Humano e Ética nas Organizações
- Comportamento Humano e Ética nas Organizações
- Comportamento Humano, Ética e Bem-estar nas Organizações
- Comunicação Interna e Intraempreendedorismo
- Comunicação Interna e Media Sociais
- Comunicação Interna Estratégica
- Comunicação Organizacional
- Comunicação, Governança e Ética Organizacional
- Desafio Comunicacional: Problemática vs. Oportunidade
- Design de Serviços - Design de Experiência e Apresentação de Resultados
- Estudo de Caso - Orientações
- Estudo de Caso - Orientações
- Ética e Comportamento Humano nas Organizações
- Internal Organizational Communication
- Liderança e Animação de Equipas em Organizações Positivas
- Marketing and Advertising
- Organization Internal Communication
- Public Relations
- Public Relations
- Public Relations
- Research Seminar I
- Research Seminar II
- Sessão de Abertura
- Sociedade de Consumo, Comportamento do Consumidor e Estratégias das Marcas