Undergraduate Degree in Social and Cultural Communication Studies

Applications | 2020-2021 Academic Year

Requirements:

• Students are eligible to apply when attending the first or second year of their undergraduate degree.
  • First year students applying to the mobility program are only accepted when passing into the second year of study, an essential requirement for acceptance onto the program.

Selection Criteria:

The selection criteria are established by the FCH Erasmus Program Coordinator following consultation by the degree Coordinator.

Candidates are selected according to the following criteria, in descending order:

1. Average grade and number of subjects completed* at the time of applying;
  2. Foreign language attended by the student is the same as the language of the intended country of study;
  3. Motivation for Erasmus mobility;
  4. Interview, whenever necessary.

*Considering the student's year of study.

Procedures:

Students interested in applying should complete the form and submit their applications, via email, to the FCH Erasmus secretary (c.santos@fch.lisboa.ucp.pt), before February 23, 2020.

The following documents are to be sent with the form otherwise the application is subject to rejection:

• Curriculum Vitae;
  • Letter of motivation explaining the application (maximum of 10 lines, one and a half spaces).

Partner Universities

Table of Monthly Erasmus Grants     Erasmus+ Student Charter

Erasmus + Programme |Financial support
to participants with special needs