Docente na Faculdade de Ciências Humanas (FCH) da Universidade Católica Portuguesa (UCP) e investigadora do Centro de Estudos de Comunicação e Cultura (CECC). Nascida no Canadá, concluiu o doutoramento em 2011, tendo apresentado uma tese sobre questões de relevância, modalidade e identidade no âmbito dos Estudos de Tradução Audiovisual, intitulada "Cracking the Portuguese Fairytale Mirror: a study of the Portuguese adaptation of William Steig's Shrek" Em 2007 obteve o grau de Mestre em Literatura Comparada pela Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa ,em Estudos Comparados. É Licenciada em Línguas e Literaturas Modernas, variante de Estudos Portugueses e Ingleses. A par do seu trabalho de mais de 15 anos no Ensino Superior, tem desenvolvido trabalho como tradutora e revisora de textos técnicos e como formadora de "Business English" em empresas nacionais e multinacionais. Tem publicado artigos sobre Tradução Literária, Tradução Intersemiótica e Audiovisual. É autora de "The Portuguese Adventure into Wonderland A Relevance-Theoretic Approach to Translation".

DOES ONE SIZE FIT ALL?

Anne-France Beaufils & Jane Duarte 2019. ICERI2019 Proceedings

Does One Size Fit All?

Jane Duarte 2019. 12th Annual International Conference of Education Research and Innovation
Outras

“L1 Interference, ICT and Cultural Literacy”

Jane Duarte 2019. The Importance of Being EFL or English for Tired Teachers – 2nd edition

Embracing Diversity in a Higher Education EFL classroom with Google Translate

Outras

ICT as a compensatory aid in the EFL classroom

The (ir)relevance of ICT to the EFL learner: a case study

To ICT or NOT TO ICT

Jane Duarte 2018. EDULEARN18 Proceedings

To ICT or not to ICT

Jane Duarte (with Duarte, Jane). 2018. 10th International Conference on Education and New Learning Technologies

TO ICT OR NOT TO ICT

Anne-France Beaufils & Jane Duarte 2018. 10th annual International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN

“Developing Translation Literacy through Machine Translation”,

Jane Duarte 2018. Translation and Literacy Conference
Outras

“Overcoming L1 Interference with ICT”

Jane Duarte 2018. TECHLING 18’ Conference: Languages, Linguistics and Technology

Flipping Reported Speech

Rita Faria & Jane Duarte 2015. EDULEARN15 Proceedings

Flipping Reported Speech

Jane Duarte (with Duarte, Jane). 2015. 7th International Conference on Education and New Learning Technologies
Capítulo de Livro

The art of conveying relevance to the Portuguese child reader

Jane Duarte 2013. Meaning and Translation / PT 9. Proceedings of the Maastricht Session of the 5th International Maastricht – Lodz Duo Colloquium, Maastricht School of Translation and Interpreting
Outras

Flip or Toss: the importance of assessment in b-learning courses

Anne-France Beaufils & Jane Duarte (with Duarte, Jane). 2012. 5th International Conference of Education, Research and Innovation
Outras

Speaking activities to enhance learning experience

Jane Duarte (with Fernandes Silva, Isabel). 2012.

New approaches to learning

Jane Duarte (with Fernandes Silva, Isabel). 2011.

New learning identities

Jane Duarte (with Fernandes Silva, Isabel). 2011.

Nonsense as a Political Act in Vaclav Havel’s Garden Plays

Jane Duarte 2009. Nonsense and Other Senses: Regulated Absurdity in Literature

Nonsense as a Political Act in Vaclav Havel’s Vanek's Plays

Jane Duarte (with Duarte, Jane). 2009.

The Portuguese Adventure into Wonderland

Jane Duarte 2008. Ediual: Lisboa